Lastig gedrag?
Elke leerkracht kent ze wel, leerlingen die altijd met hun stoel zitten te wippen en anderen die zich het liefst de hele dag verschuilen in hun capuchon. Het lijkt alsof deze leerlingen niet betrokken zijn bij de les en niet opletten. Lastig gedrag, zou je denken. Wat niet elke leerkracht weet, is dat deze leerlingen allerlei trucs aan het inzetten zijn om juist bij de les te kunnen blijven. Ze zijn zintuiglijk onder- en overprikkelt en proberen hun balans te herstellen.
ZiP bril
Met de uitgave van dit boek kunnen deze leerlingen eindelijk de hulp krijgen die ze zo hard nodig hebben. Op een heldere en boeiende manier wordt uitgelegd hoe zintuiglijke prikkelverwerking verloopt, bij leerlingen, maar ook bij leerkrachten. Zij leren op een andere manier kijken naar leerlingen en wel door een zogenaamde ZiP-bril. Met deze bril op zien zij de afwijkende prikkelverwerking en kunnen daar snel, eenvoudig en met meer begrip op reageren. Zonder gebruik van een diagnose, medicijnen of therapie.