Wil jij jouw leerlingen helpen met hun zintuiglijke prikkelverwerking?

Hier is ons aanbod 

(Klik op de paarse tekst als je direct naar de informatie over dat aanbod wilt gaan.)

Ben je leerkracht en heb je te maken met leerlingen die

  • Constant wippen, wiebelen en friemelen,
  • snel afgeleid zijn,
  • grenzen van anderen overschrijden,
  • niet kunnen samenwerken,
  • en heftige emoties laten zien?

En merk je dat veel tijd kwijt bent aan een klein aantal leerlingen?

Voel je je daardoor soms

  • teleurgesteld dat je de leerling niet kunt begeleiden omdat je zijn gedrag niet begrijpt?
  • tekortschieten omdat je niet iedereen genoeg aandacht kan geven?
  • machteloos als je dan toch soms geïrriteerd reageert, terwijl je dat helemaal niet wilt?

Wil je

het (storend) gedrag van deze leerlingen begrijpen en deze leerlingen goed kunnen begeleiden?

Oorzaak

De oorzaak van het storend gedrag kan een verkeerde Zintuiglijke Prikkelverwerking zijn. En dat heeft veel gevolgen voor leren. Je kunt je niet concentreren als je last hebt van te weinig of te veel prikkels. De eerste groep is te sloom en slaperig en de tweede groep gestrest.

 

Oplossing

Er zijn manieren om dit te ontdekken. Soms regelt de leerling zelf de hoeveelheid prikkels en kom je er achter dat het storend gedrag juist bedoeld is om beter op te kunnen letten.

Wij brengen een helder verhaal over waarom wiebelen en friemelen belangrijk is. Wij hebben handige kijkwijzers en een stroomdiagram ontwikkeld waardoor jij snel kan beslissen of de leerling ondersteuning van jou nodig heeft, of dat hij het lekker zelf kan regelen.

Wat je bij ons leert

  • Welke invloed heeft zintuiglijke prikkelverwerking (ZiP) op leren?
  • Hoe ziet gedrag er uit als ZiP niet goed werkt? (Kijken door een ‘ZiP-bril’)
  • Storend gedrag beoordelen op ZiP-waarde
  • Direct kunnen beslissen of jij ondersteuning moet bieden of dat de leerling prima bezig is

De oplossingen die wij bieden

  • kun je direct gebruiken
  • passen binnen jouw routine
  • sluiten aan bij jouw voorkeuren
  • laten je samenwerken met de leerling
  • verhogen de zelfstandigheid van de leerling
  • zijn toegankelijk, zonder poespas en ingewikkelde terminologie en theorie
  • hangen geen labels aan de leerling

Het resultaat

  • Je staat meer ontspannen en zelfverzekerd voor de klas:
    • Je weet dat je leerlingen goed kunt helpen,
    • je kent de kracht van wiebel- en friemelgedrag,
    • en je weet dat je er niet altijd wat aan hoeft te doen.
  • Je kunt er voor zorgen dat leerlingen zich beter kunnen concentreren.
  • Je levert nog meer kwaliteit met jouw aangevulde gereedschapskist.
  • Je kunt laagdrempelige oplossingen bieden in samenwerking met de leerling.
  • Leerlingen kunnen zichzelf helpen, nu en in de toekomst.

Ga naar

7 Zintuigen heeft een Btw-onderwijsvrijstelling en is daartoe geregistreerd in het CRKBO. Voor al onze cursussen, lezingen, trainingen en opleidingen hoeven wij daardoor geen Btw te heffen.